Hankook Ventus S1 Evo Z K129 275/35 ZR20 (102Y) XL 4PR SBL
Notera:
Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
HankookVentus S1 Evo Z K129 275/35 ZR20 (102Y) XL 4PR SBL
Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Upplev topprestanda med Hankook Ventus S1 Evo Z K129-däck
Kolla in Hankook Ventus S1 Evo Z K129 – dessa däck är riktiga grejer för alla sommarkörningar. De är inte bara några däck; de är packade med racingteknik som ger din bromsning, hantering och styrning det där lilla extra.
De är också tåliga, med några förstärkta versioner som kan bära mer vikt än dina vanliga däck. Oavsett storleken på ditt hjul, från eleganta 18 tum till djärva 21 tum, har de täckt. Regniga dagar? Inga problem. Dessa däck klibbar vid vägen som lim med toppbetyg för våtgrepp.
Och hey, de är ganska snälla mot din plånbok vid bensinpumpen med anständiga bränslebetyg, samtidigt som de håller saker trevligt och tysta så att du kan njuta av din musik i fred medan du kör.
Designen är också snygg – med spår som snabbt leder bort vatten, vilket minskar risken för att halka och glida. Dessutom är de gjorda med en speciell gummiblandning som greppar vägen, våt eller torr.
Omtyckta av proffsen och till och med original på vissa BMW-modeller, Hankook växer snabbt av en anledning. Så varför inte sätta på ett set av dessa tuffa däck på din bil och se vad din bil verkligen kan göra?
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus S1 Evo Z K129
C
Däcktypiskt konstruerat för normal bränsleförbrukning
A
Utmärkta egenskaper för bromsning och vått väglag, ökad säkerhet vid dåligt väder
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.