Eagle F1 Asymmetric, alternativet för förare med motorstarka bilar.
Hög prestanda
Resistens mot vattenplaning manövrering på våta vägar
Jämn och tyst körning
Bättre vägkontakt och grepp i våta och torra förhållanden
Förbättrad kurvtagning och grepp
Hög prestanda
Goodyear Eagle F1 Asymmetric-däcken är designade för högpresterande fordon och utmärker sig vid höga hastigheter och bibehåller stabilitet och responsivitet för en spännande körupplevelse.
Förbättrad bromssträcka
Den innovativa bromstekniken för dessa däck minskar bromssträckan, vilket ökar säkerheten i nödsituationer och utmanande vägförhållanden.
Förbättrad bränsleeffektivitet
Designen med lågt rullmotstånd på Goodyear Eagle F1 Asymmetric-däcken hjälper till att förbättra bränsleeffektiviteten, vilket minskar den totala bränsleförbrukningen och utsläppen.
Exceptionell manövrering
Goodyear Eagle F1 Asymmetric-däcken ger exakt och lyhörd manövrering, vilket ger förare ökad kontroll och självförtroende på vägen.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Eagle F1 Asymmetric
B
Ökad besparingspotential tack vare låg bränsleförbrukning
C
Manöveregenskaper och bromsprestanda vid regn och vått väglag över genomsnittet
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
EAGLEF1Asymmetric Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 1 210 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
28 703
23.07.2024 insändare Bror Erik Israelson Ok
02.11.2020 insändare Arne Nordström Funkar bra för dom vägar och den körning jag har
31.08.2018 insändare Per Johansson Snygga däck! Något hårda och stötiga när man kör på stötiga vägar ex kullersten! Annars mycket bra och extremt kurvstabila! Ett prisvärt och bra däck!
10.10.2013 insändare Robin Eklund Jag har haft de här på min Impreza WRX och de är helt suveräna med oklanderligt bra grepp både på vått och torrt underlag. Kommer absolut köpas igen.