Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Upplev överlägsen SUV-prestanda med Hankook Ventus S1 Evo 2 K117A-däck
Spana in Hankook Ventus S1 Evo 2 K117A – din SUV:s nya bästa kompis för att ge dig ut på vägen, oavsett om det regnar eller är solsken. Det är det ultimata valet för en förstklassig balans mellan grepp på vått och torrt underlag, vilket garanterar en mjuk och säker körning.
Varför du kommer att älska det:
Stannar på en femöring: Förkortar bromssträckorna så att du kan stanna snabbt, oavsett om det är soligt eller ösregnar.
Snäll mot plånboken: Förbättrar din bränsleekonomi tack vare sitt låga rullmotstånd.
Grip i massor: Sväng med självförtroende tack vare dess exceptionella grepp.
Cool teknik inuti:
Aqua Driving Control: Den här funktionen handlar om att snabbt få bort vatten från vägen, så att du förblir i kontroll.
Triple Driveline: Även när det slits ner fortsätter detta däck att leverera prestanda.
Kylsystem: Håller saker svala, påskyndar vattendränering och eliminerar överskottsvärme, särskilt när du kör hårt.
Interkylare: Håller värmen i schack, vilket är en stor fördel på alla höghastighetsresor.
Däckspråk:
Kisel Magi: Det höggripande kiselblandningen håller saker flexibla och förbättrar traktionen oavsett väder.
Tufft Bältelager: Detta breda stålbältelager håller styrningen skarp i både våta och torra förhållanden.
Solid konstruktion: Den robusta karkassen ökar hållbarheten och håller sidoväggarna styva.
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117A är inte bara ett vanligt däck; det är en kraftfullhet som håller dig rullande mjukt och säkert, kom regn eller solsken. Dags att ge dig ut på vägen med självförtroende!
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus S1 Evo 2 K117A
C
Bränslebesparing möjlig med detta däck
A
Beroende på fordon och villkor upp till 30% kortare bromssträcka än våtgreppsklass F
72dB
Under fastställt EU-gränsvärdet för däckbuller
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Ventus S1 Evo 2 K117A
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
05/2017
Vi Bilägare
255/50 ZR19 107Y XL 4PR SUV, SBL
Med Ventus S1 evo2 SUV skuggar Hankook de två bästa i testet. Det är bäst i test gällande vattenplaning, men är snäppet efter Nokian och Continental i de flesta körövningarna. Hankook bjuder inte på några negativa överraskningar under press. Ventus S1 evo2 SUV är lättkontrollerat på både torr och blöt väg med sin progressiva greppnivå och bra balans mellan över- och understyrning. Däcket presterar väl gällande bränsleförbrukning och är det mest komfortabla däcket sett till både buller och ojämnheter. Med stabila resultat utan påtagliga nackdelar placerar sig Hankook trea, precis efter de dyrare däcken från Continental och Nokian.
VentusS1evo2K117A Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 92 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
12 789
18.10.2021 insändare Elisabeth Rosenqvist Bra upplevelse och tystare körning
08.10.2021 insändare Dick Jansson Väldigt bra komfort och bra känsla vid vid inbromsning
12.10.2020 insändare Christer Vettigt däck till vettigt pris.