Star Performer Solar Van-4S är ett däck för mångsidig användning under alla årstider, vilket garanterar optimal prestanda för din skåpbil. Med M+S-märkning och snöflingesymbol är det väl utrustat för att hantera en mängd olika vägförhållanden, inklusive snö och slask.
Solar Van-4S har ett riktat slitbanemönster som är utmärkt för att leda bort vatten och slask från däcket. Denna noggranna design minskar risken för vattenplaning avsevärt och säkerställer att ditt fordon behåller tillförlitlig kontakt med vägytan under regniga förhållanden eller när du navigerar genom snöiga vägar.
Däcket Solar Van-4S är utrustat med ett stort antal zigzagprofiler över slitbaneblocken, vilket ger viktiga bitande kanter för överlägset grepp på snö och is. Dessa lameller förbättrar även väggreppet på våta underlag, vilket gör att däcket kan böjas och effektivt släppa ut vatten, vilket ger en säkrare körupplevelse i olika klimat.
Kärnan i Solar Van-4S är den kontinuerliga mittribban, som ökar däckets stabilitet, särskilt vid motorvägshastigheter. Denna viktiga egenskap säkerställer exakt styrrespons och en solid känsla av att vara i centrum, vilket är avgörande för att kontrollera tunga fordon på långa vägsträckor.
Däckets skuldror är utformade med blockigare slitbanor för att förbättra kurvgrepp och stabilitet, en nödvändighet för skåpbilar som ska transportera tyngre laster. Dessutom klarar förstärkta sidoväggar och hållfasta gummiblandningar påfrestningarna vid kommersiell användning, vilket gör Solar Van-4S till en pålitlig partner för din affärsverksamhet.
Oavsett om du navigerar på stadens gator eller kör på öppna vägar är Solar Van-4S konstruerad för att leverera pålitliga prestanda för din skåpbil, så att du kan lita på dina däck under alla årstider.
Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Solar Van - 4S
C
Bränslebesparing möjlig med detta däck
B
Säkert och tillförlitligt på våta vägar, reducerar bromssträckan kännbart
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Vårt exklusiva varumärke, oslagbart när det gäller förhållandet mellan pris och prestanda. Om du värdesätter ett balanserat förhållande mellan pris och kvalitet är Star Performer däck ett utmärkt val.
Vi kan erbjuda dig vårt eget varumärke Star Performer så billigt eftersom vi tillverkar det i Asien och därmed minskar produktionskostnaderna.
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.