Milever MA352 är sommardäck som är utformade för att leverera en enastående körupplevelse för medel- till högklassiga fordon, och erbjuder en perfekt balans mellan säkerhet, komfort och effektivitet. Med avancerad teknik ger dessa däck utmärkt grepp på både torra och våta vägar, vilket ger dig förtroende att navigera genom alla förhållanden. Oavsett om du pendlar i staden eller kör på motorvägen, förbättrar dessa däck din bils hantering, stabilitet och bränsleekonomi, vilket gör varje resa smidig och bekymmersfri. Med fokus på hållbarhet och prestanda är dessa däck det perfekta valet för förare som kräver mer av sina fordon.
Förbättrad säkerhet: Det asymmetriska slitbanemönstret hos Milever MA352 ökar grepp och friktion, vilket minskar risken för sladd vid nödbromsning. Kör med självförtroende och vet att dina däck ger stabilitet även i kritiska situationer.
Förbättrad bränsleeffektivitet: Tack vare den avancerade FET-formulan blandas kiselpartiklar i däcken för att minska friktionen, vilket ger bättre energieffektivitet. Spara bränsle och förläng räckvidden för ditt fordon.
Utmärkt våtväderprestanda: Utrustade med ett bredspårigt dräneringssystem säkerställer Milever MA352-däcken snabb vattenavrinning. Detta förbättrar stabilitet och bromsförmåga på våta vägar, vilket ger trygghet även vid kraftigt regn.
Långvarig hållbarhet: Byggda för att klara kraven från medel- till högklassiga fordon, erbjuder dessa däck överlägsen livslängd utan att kompromissa med prestanda eller komfort.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Sport Pro MA352
B
Ökad besparingspotential tack vare låg bränsleförbrukning
C
Manöveregenskaper och bromsprestanda vid regn och vått väglag över genomsnittet
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Wanli Tire Co. Ltd
3 Wanli Road, Aotou Town Conghua, Guangzhou Guangdong 510940 China