Milever MC557 All Season Van, en del av All Season-serien, är det perfekta däcket för lätta kommersiella fordon. Utformat för att klara alla vägförhållanden, erbjuder detta koreanska däck utmärkt prestanda, hållbarhet och grepp i alla väder – regn, is eller solsken.
Varför välja Milever MC557?
Byggt för tunga laster Tack vare sin dubbla stomkonstruktion kan detta däck enkelt bära tyngre laster. Oavsett om du transporterar gods eller gör leveranser, garanterar MC557:s förstärkta design att den klarar vikten utan att kompromissa med prestandan.
Överlägset grepp vid våta och isiga förhållanden De smarta S-formade spåren på sidorna och Z-formade mönstret i mitten hjälper till att leda bort vatten från däcket och minskar risken för vattenplaning på våta vägar. Dessutom ger de breda spåren bättre stabilitet och kontroll, även på isiga underlag.
Bättre kontroll och hantering Med T-formade spår som driver ut vatten och skräp håller MC557 dig stabil på hala eller lösa vägar. De höga och låga skulderkanterna förbättrar hanteringen i kurvor och ger dig självförtroende att klara skarpa svängar säkert och smidigt.
Pålitlig bromskraft De täta mönsterspåren ökar däckets kontakt med vägen, vilket hjälper dig att stanna snabbare och säkrare – särskilt vid våta förhållanden.
Prestanda för alla årstider Utformat för vår, sommar, höst och vinter använder MC557 en speciell gummiblandning för alla årstider för att hålla dig på rätt kurs oavsett väderförhållanden.
Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - All Season Van MC557
C
Bränslesnålt vid passande körförhållanden
C
Kortare bromssträckor och mer väggrepp på våta vägar
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Wanli Tire Co. Ltd
3 Wanli Road, Aotou Town Conghua, Guangzhou Guangdong 510940 China