Michelin Pilot Sport PS2: Ultimata Prestandadäck för Sportbilar
Om du letar efter några riktigt bra prestandadäck är Michelin Pilot Sport PS2 värda att kolla in. Byggda för högpresterande sportbilar och sedaner, dessa däck levererar kraft och precision i överflöd.
Maximal kraftöverföring: Dessa däck ser till att varje bit av kraften träffar vägen.
Perfekt hantering: De svarar på din styrning som en dröm och förblir stabila under press.
Otroligt bra grepp: Vått eller torrt, dessa däck håller sig fast på vägen som lim.
Allround-prestanda: Med en design inspirerad av Formel 1, greppar de bra även vid backning eller skarpa kurvor.
Snabba stopp: Få säkrare, snabbare stopp med en 3% kortare bromssträcka, från 80 till 10 km/h.
Men det handlar inte bara om kraft. Pilot Sport PS2 är också smarta. Med en asymmetrisk design ger de en mjukare körning och står emot höga hastigheter. Till och med folket på Auto Bild, en topp biltidning, gav dem ett erkännande för förstklassig hantering och bromsning i alla förhållanden.
Ursprungligen tillverkade för några av de mest exklusiva sportbilarna där ute, erbjuder Michelin Pilot Sport PS2 fantastiskt torrväggrepp, pålitlig hantering och precisionskurvtagning. Oavsett om du kör på banan eller bara cruising, har dessa däck din rygg.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Pilot Sport PS2
B
God bromsprestanda vid regn, stora manöver- och säkerhetsreserver
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
PILOTSPORTPS2 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 1 120 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
17 060
27.03.2014 insändare Kim Bilen blivit otroligt spårig vid gaspådrag och kraftig bromsning efter däckbytet. De nya däcken är av samma fabrikat som tidigare. Sitter samma däck fram.
04.01.2014 insändare kihlander Normdäcket. För mjuk stomme för sportig körning. Sidorna viker sig för lätt. Funkar bättre på lätta bilar.
04.01.2014 insändare kihlander Normdäcket. För mjuk stomme för sportig körning. Sidorna viker sig för lätt. Funkar bättre på lätta bilar.
04.01.2014 insändare kihlander Normdäcket. För mjuk stomme för sportig körning. Sidorna viker sig för lätt. Funkar bättre på lätta bilar.