Öka hastigheten med MICHELIN Pilot Sport Cup 2-däck!
Är du en hastighetsfantast som älskar spänningen på banan? Spänn fast dig, min vän, för MICHELIN Pilot Sport Cup 2 är här för att ta din körupplevelse till en helt ny nivå. Det här är inte bara ett däck – det är en biljett till den ultimata prestandaupplevelsen!
Precision omdefinierad: Greppa vägen som aldrig förr Tänk dig att krama kurvorna som om de är skyldiga dig pengar. Det är vad Pilot Sport Cup 2 erbjuder – otrolig precision och hantering som gör varje sväng till din personliga lekplats. Inga fler tvivel om dina manövrar; det här däcket vet hur man dansar med asfalten.
Grepp för dagar: Säg hej till gravitationsutmanande grepp Har du någonsin velat trotsa gravitationen? Nå, dessa däck kommer inte riktigt att få din bil att flyga, men de kommer riktigt nära! Greppet på dessa små rackare är från en annan värld. Du kommer att vara klistrad vid vägen, så du kan gasa på utan att oroa dig för att tappa kontrollen.
Bränn gummi längre: Överträffa konkurrensen Vem gillar att avbryta sitt banracingnöje för att byta däck? Ingen, precis. Där kommer Pilot Sport Cup 2 in i bilden. Tack vare dess Track Longevity Technology 2.0 kommer du att riva upp banan 40% längre än andra däck. Det är rätt – fler varv, mer nöje, mindre besvär.
Konsekvens är nyckeln: Spika de där varvtiderna Känner du den där känslan när du spikar varv efter varv, träffar de där härliga tiderna konsekvent? Det är drömmen, eller hur? Nå, Pilot Sport Cup 2 är din drömvingman. Med sin flerkomponentsmagi kommer du att äga kurvorna och dominera banan med varvtider som skriker "mästare"!
Mästare i varvtider: Lämna konkurrenterna i dammet Låt oss prata varvtider, mina hastighetsälskande vänner. Om du handlar om att skära sekunder från ditt personliga bästa är dessa däck ditt hemliga vapen. Pilot Sport Cup 2 har ett sinne för en sak: att göra dig snabbare. Gör dig redo att lämna dina rivaler i dammet och ta din plats i toppen av ledartavlan.
Så där har du det, folks – sammanfattningen om MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Det är inte bara ett däck; det är en spelväxlare. Från otroligt grepp till uthållighet som håller dig på banan i evigheter, är det här däcket din biljett till hastighetshimlen. Omfamna ruschen, erövra banan och gör varje körögonblick till ett oförglömligt äventyr. Skaffa dina MICHELIN Pilot Sport Cup 2 idag och låt hastighetsdjuret inom dig ryta till liv!
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Pilot Sport Cup 2
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
PilotSportCup2 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 45 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
11 272
15.11.2022 insändare Tomas Pedersen Jag använder däcken för att köra racing. Däcken slits snabb då jag har racing inställningar på chassit.
Upplevde att denna omgången tålde mer värme under hård körning
18.01.2019 insändare Jan Petersson För att kunna köra med dessa däck på bana som man skriver i reklamen att man kan göra till 80% så måste man bygga om bilen för att få tillräckligt med camber. Om man inte gör det så håller däcken bara ca.100 mil. Men efter ombyggnaden så måste man köra bilen på släp annars sliter man ut dem på innerkant. Däcken tappar stora bitar vid hård körning. Michelin tar aldrig en reklamation så välj ett annat däck.