FLER DAGAR PÅ BANAN: ÖKAD UTHÅLLIGHET/LIVSLÄNGD PÅ BANAN(1)
2.0®-teknik för livslängd på banan:
- Långsammare slitage av ytterskuldra.
- Förstärkt ytterskuldra med särskilt nötningshållfast gummi.
BI-COMPOUND-TEKNIK
BI-Compound-teknik, två olika gummisorter på insidan och utsidan av slitbanan:
- Utsida: elastomer av typen ”High Molecular Chain” säkerställer exceptionellt grepp, särskilt i snäva kurvor.
- Insida: en styvare elastomer som optimerar styrrespons och våtgrepp.
FÖRBÄTTRAD SÄKERHET PÅ VÅTA VÄGBANOR: FÖRBÄTTRAT VÅTGREPP VILKET MINSKAR RISKEN FÖR VATTENPLANING(2)
Djupare mönster jämfört med tidigare Cup-generationer:
- Mer än 20% djupare mönster(4).
- Våtgrepp: minskar risken för vattenplaning och förbättrar säkerheten på våta vägbanor.
(1) Jämfört med tidigare generation MICHELIN Pilot Sport Cup+. Interna studier genomförda 2013 på Jerez-banan av dimensionen 235/35 ZR 19 på en PORSCHE GT3 997.
(2) Testet genomfördes med 235/35 ZR 19 vid 2,3b (33 psi) mellan MICHELIN Pilot Sport Cup (1:a generationen), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2:a generationen) och MICHELIN Pilot Sport Cup2, i vattenpölar med 3 mm vatten vid 26 °C i 80 km/tim och 110 km/tim. Interna studier 2013 vid Michelin Ladoux Technologic Center..
(3) Konsumenternas åsikter om MICHELIN Pilot Sport Cup 2-däck publicerade 16 januari 2017 på alla Michelins europeiska webbplatser (information insamlad och analyserad på webbplatsen www.michelin.fr och juridiskt verifierad).
(4) Testet genomfördes med 235/35 ZR 19 vid 2,3b (33 psi) mellan MICHELIN Pilot Sport Cup (1:a generationen), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2:a generationen) och MICHELIN Pilot Sport Cup2 , i vattenpölar med 3 mm vatten vid 26 °C i 80 km/tim och 110 km/tim. Interna studier 2013 vid Michelin Ladoux Technologic Center.