Frigör Din Inre Hastighetsdemon med MICHELIN Pilot Sport Cup 2!
Är du en fartfantast som längtar efter känslan av banan? Nåväl, spänn fast dig, min vän, för MICHELIN Pilot Sport Cup 2 är här för att ta ditt körgame till en helt ny nivå. Den här killen är inte bara en däck - det är en biljett till den ultimata prestandaupplevelsen!
Reviderad Precision: Greppa Vägen Som Aldrig Förr Tänk dig att krama kurvorna som om de är skyldiga dig pengar. Det är vad Pilot Sport Cup 2 erbjuder - hjärtskärande precision och hantering som gör varje sväng till din personliga lekplats. Inga fler tvivel om dina drag; detta däck vet hur man dansar med asfalten.
Grepp i Dagar: Säg Hej Till Gravitationsutmanande Dragkraft Har du någonsin velat utmana tyngdkraften? Tja, dessa däck kommer inte riktigt att få din bil att flyga, men de kommer väldigt nära! Greppet med dessa pärlor är utanför denna värld. Du kommer vara fastklistrad på vägen, så du kan trampa gasen i botten utan att behöva oroa dig för att tappa kontrollen.
Bränn Gummi Längre: Överlev Konkurrensen Vem tycker om att avsluta sin banåkning tidigt för ett däckbyte? Ingen, det är vem. Där kommer Pilot Sport Cup 2 till undsättning. Tack vare dess Spårlivslängd Teknologi 2.0, kommer du kunna riva upp banan 40% längre än med andra däck. Rätt så - fler varv, mer kul, mindre besvär.
Kontinuitet Är Nyckeln: Klara Dina Varvtider Du vet den känslan när du klipper varv efter varv, träffar de där perfekta tiderna konsekvent? Det är drömmen, eller hur? Pilot Sport Cup 2 är din drömkompis. Med sin multi-compound magi, kommer du att äga de där kurvorna och dominera banan med varvtider som skriker "mästare"!
Mästare på Varvtider: Lämna Konkurrenterna I Stoftet Låt oss prata om varvtider, mina fartälskande vänner. Om du är ute efter att klippa sekunder från din personliga rekordtid, är dessa däck din hemliga vapen. Pilot Sport Cup 2 har ett enda fokus: att göra dig snabbare. Gör dig redo att lämna dina rivaler i stoftet och ta din plats högst upp på ledartavlan.
Få Tag I Spänningen: Skaffa Din MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Idag!
Är du en förare med eld i ådrorna? Någon som längtar efter den hjärtklappande rusningen av fart och adrenalin? Pilot Sport Cup 2 är född för människor som dig. Oavsett om du är en erfaren banentusiast eller bara börjar smaka på fartens liv, kommer dessa däck att ge dig den rusning du har drömt om.
Och nu, den spännande delen! Du kan köpa, beställa och uppleva spänningen själv. Gå till dackonline.se och gör dig redo att förvandla ditt körgame. Tänk dig att ha kraften från Pilot Sport Cup 2 vid dina fingertoppar, redo att erövra varje kurva och raka sträcka.
Så där har du det, kära vänner - det stora om MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Det är inte bara ett däck; det är en spelväxlare. Från hisnande grepp till uthållighet som kommer att hålla dig på banan i årtionden, är detta däcket din biljett till fartens himmel. Spänn fast dessa pärlor, dra igång motorn och låt banan bli din personliga lekplats! Ta emot rusningen, erövra banan och gör varje körmoment till ett oförglömligt äventyr. Skaffa din MICHELIN Pilot Sport Cup 2 idag och låt fartfantasten inom dig bröla!
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
PilotSportCup2 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 34 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
12 393
18.01.2019 insändare Jan Petersson För att kunna köra med dessa däck på bana som man skriver i reklamen att man kan göra till 80% så måste man bygga om bilen för att få tillräckligt med camber. Om man inte gör det så håller däcken bara ca.100 mil. Men efter ombyggnaden så måste man köra bilen på släp annars sliter man ut dem på innerkant. Däcken tappar stora bitar vid hård körning. Michelin tar aldrig en reklamation så välj ett annat däck.