Michelin Pilot Sport All Season 4: Ultimat Året-Runt Prestanda
Letar du efter däck som kan hantera allt moder natur kastar på dig? Michelin Pilot Sport All Season 4 har dig täckt. Dessa däck erbjuder topprestanda året runt och verkligen sticker ut. Dessutom håller de upp till 29% längre än konkurrenterna, så du får definitivt valuta för pengarna.
Varför Välja Michelin Pilot Sport All Season 4?
Året-runt Grepp på Våt & Torr Väg
Vinterförtroende
Snygg Stil—Godkänd av Superbil och Vald av Chevrolet Corvette
Bäst för Torr Hantering och Våt Bromsning på Elbilar
Utvecklad på banan och bevisad på gatorna, Pilot Sport All Season 4:s Dynamic Response Technology håller krafter och temperaturer jämnt fördelade för längre livslängd. Du kommer att njuta av långvarig, ultrahög prestanda, oavsett säsong.
Vill du ta din körning till nästa nivå? Oavsett om det är torrt, vått eller snöigt levererar Pilot Sport All Season 4. Här är varför:
Asymmetriskt Mönster: Mer gummi på den yttre axeln ger bättre grepp vid kurvtagning.
Extreme Silica+ Mönsterblandning: Denna tävlingsinspirerade blandning med maximal silikanivå klamrar sig fast vid hala vägar.
360-Graders Variabel Siping Teknologi: Full-djup och sammanlåsande sipar förbättrar greppet i regn och snö.
Helio+ Teknologi: Avancerat gummi förblir greppigt även när det är iskallt ute.
Bitande Kanter: Spår i mönstret greppar lös snö för bättre acceleration och bromsning på vintern.
Dessa däck presterar inte bara bra—de ser fantastiska ut också. De är de första året-runt-däcken som valts av Chevrolet för Corvette, så du vet att de är stiliga. Höj utseendet på din sportbil med en däckdesign som får huvuden att vända sig.
Kör med självförtroende, oavsett väder. Välj Michelin Pilot Sport All Season 4 och få ett däck som är i en klass för sig.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Pilot Sport All Season 4
B
Hjälper till att spara bränsle under hela dess livstid
C
Kortare bromssträckor och mer väggrepp på våta vägar
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.