Upptäck Vägkontrollninja - MICHELIN Pilot Sport 4!
Hej där, medförare och vägkrigare! Låt mig berätta om fantastiken som är MICHELIN Pilot Sport 4. Det här är inte något vanligt däck; det är en vägkontrollninja som är här för att stanna!
Glid genom kurvor som ett proffs med MICHELIN Pilot Sport 4:s precisionshantering! Tänk dig detta: du kör längs våta vägar, och plötsligt behöver du göra en skarp sväng. Inga problem! Pilot Sport 4 står vid din sida med sin precision och reaktivitet. Tack vare sin Dynamiska Respons Teknologi glider du genom kurvorna som ett proffs. Det är som att ha en hemlig körkraft!
Säkerhetsguru - MICHELIN Pilot Sport 4: Din pålitliga följeslagare på hal yta! Men vänta, det finns mer! Du känner till de hjärtskärande ögonblicken när du måste bromsa hårt på hala ytor? Oroa dig inte, för Pilot Sport 4 är en säkerhetsguru. Den är utrustad med en magisk blandning av elastomerer och hydrofobisk kiseldioxid, vilket säkerställer att du stannar på stället även när himlen öppnar sig. Säkerhet först, mina vänner!
Mil för dina sommaräventyr - Den hållbara MICHELIN Pilot Sport 4! Nu, låt oss prata om hållbarhet – den här lilla rackaren är här för lång sträcka! De kloka människorna på MICHELIN har designat den med en blandning av aramid och nylon, vilket ökar dess styrka och ger dig mer gummi på vägen. Översättning: mer mil för dina sommaräventyr! Det är som ett däck som aldrig vill sluta.
Ledande europeiska testmagasin älskar det! MICHELIN Pilot Sport 4 får tummen upp! Och gissa vad? Det här däcket har fått godkännandestämpeln från de coola barnen – ledande europeiska testmagasin gillar det också! De har satt det på prov och gett det ett stort tummen upp. Det är som att ha dina favoritkändisar som vittnar för Pilot Sport 4.
Så, oavsett om du är en fartdemon som söker spänningen med exakt hantering, eller bara en säkerhetsmedveten förare som vill ha en pålitlig följeslagare på våta vägar, är MICHELIN Pilot Sport 4 den verkliga grejen. Det har reaktiviteten, färdigheterna för våtbromsning, hållbarheten och berömmelsen för att stödja allt!
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Pilot Sport 4
C
Besparingspotential tack vare lägre bränsleförbrukning
A
Hög beständighet vid kraftiga inbromsningar, mycket bra väggrepp vid vått väglag
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Pilot Sport 4
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
02/2019
AUTO BILD
275/35 ZR18 (99Y) XL
PilotSport4 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 326 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
10 992
04.12.2021 insändare Jonas (eg 255/45-17) Naturligt och tryggt uppförande, mycket bra precision. Måttligt buller för dimensionen, förbrukning bättre än väntat.
05.10.2021 insändare Tor Haglund Säkra däck med bra grepp i alla situationer, dock genererar dom onödigt högt buller
01.12.2020 insändare Kim Otroligt tysta och utomordentligt bra vidfäste vid våtväglag.
15.10.2020 insändare Tony Porseby tycker att däcken har en mjuk gång
samt att det känns stadiga