Boosta Din Körning: Utforska MICHELIN Pilot Sport 4 SUV Däck
Redo att ta din körning till nästa nivå? Kolla in Michelin Pilot Sport 4 SUV däcket—där toppmodern säkerhet möter långvarig prestanda. Perfekt för sportiga SUV:ar, det här däcket handlar om att göra varje resa till ett äventyr som du verkligen njuter av. Här är varför det är en spelväxlare för din bil:
Toppen Grepp & Säkerhet: Leder gruppen i våt- och torrbromsning, så du är i trygga händer oavsett väder. Dess smarta slitbanemönster är uppdelat för att hantera olika förhållanden—torra förhållanden på yttersidan, våta förhållanden på insidan.
Smart Teknik: Tack vare dess "Dynamic Response" teknologi, som inkluderar ett avancerat hybridbälte av Aramid och Nylon, är din körprecision på topp. Dessutom, med en ny blandning av innovativa elastomerer och tunn Silica, är bromsningen utmärkt, särskilt när det regnar!
Byggd För Att Hålla, Mjuk Körning: Det här däcket är inte bara hållbart; det gör också din körning mjukare. Det är byggt som en tank med högdensitets dubbelhölje men också designat för att öka komforten. Långa resor blev just mindre tråkiga!
Snyggt Utseende: Med sin Premium Touch Design kommer din SUV inte bara att hantera som en dröm utan också se snygg ut. Stilpoäng? Check!
Så, vare sig du kör runt i stan eller åker iväg på en helgutflykt, är Michelin Pilot Sport 4 SUV däcket din biljett till en rolig, säker och bekväm resa. Låt oss ge oss ut på vägen och göra varje resa minnesvärd! Varför nöja sig med mindre när du kan köra det bästa?
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Pilot Sport 4 SUV
B
Hjälper till att spara bränsle under hela dess livstid
A
Mycket god vattenundanträngning, bästa väggrepp vid vått väglag
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Pilot Sport 4 SUV
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
03/2023
AUTO BILD - allrad
235/45 R21 101Y XL MO
PilotSport4SUV Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 14 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
10 857
08.04.2024 insändare Goran Kostesic Har kört begränsad sträcka ännu men kan redan nu säga att det är de bästa däck jag någonsin haft. Framförallt tre saker är extraordinära: snabb styrrespons, grepp i kurvor och lågt vägljud, tysta med andra ord. Innan hade jag Michelin Latitude Sport 3 men de här är ett par nivåer bättre. De gamla hade jag i 8 år och hade 3,5 mm kvar efter ca 5000 mil. Hoppas på samma goda livslängd med de nya Pilot Sport 4 Suv.