Innovativ gummiblandning ger säkerhet från tidig vår till sen höst(1,2)
- Gummiblandningen är flexibel och formbar mot underlaget under varierande temperaturer för maximalt grepp på både vått och torrt.
- Bra grepp på torrt väglag
- B-klassad för bromsning på vått väglag
Styva och avfasade mönsterblock för optimal säkerhet på torrt väglag(1)
- Styva och avfasade mönsterblock förbättrar bromsförmågan på torrt väglag.
Kombination av ett unikt däckmönster och nya effektivare lameller
- Det unika V-formade däckmönstret ger grepp i snö under däckets hela livslängd
3D-lameller för säkerhet under däckets hela livstid
- Fulldjupa 3D-lameller för mobilitet på snö under däckets hela livslängd
- När däckets slits vidgas mönsterkanaler som ger grepp på snöigt underlag
(1) MICHELIN CrossClimate+ har samma prestanda i bromsning på torrt som MICHELIN CrossClimate (test utfört i september 2016 av TÜV SÜD Product Service på uppdrag av Michelin med dimension 205/55 R16 på en VW Golf 7). MICHELIN CrossClimate har samma prestanda som referensdäcket för sommar (jämförelse publicerad den 30 september 2016 av AutoBild på dimension 205/55 R16).
(2) B-klassad gällande bromsning på vått på däcketiketten.
(3) 3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake. Certifiering gällande egenskaper på snö (bromsning och acceleration). MICHELIN CrossClimate är inte ett vinterdäck enligt gällande svensk lagstiftning.
(4) Tester utförda mellan juli och augusti 2016 av DEKRA Test Center, på uppdrag av Michelin, med dimension 205/55R16 på en VW Golf 7.
(5) MICHELIN Energy Saver+ fick högsta poäng, 0.5, gällande livslängd i ADACs sommardäckstest 2015 på dimension 205/55R16.
Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.