Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Hankook Ventus S1 Evo 3 K127A: Förbättra Din Körning
Behöver du ett däck som klarar prestanda, säkerhet och komfort för din lyxbil? Kolla in Hankook Ventus S1 Evo 3 K127A – det handlar om att höja din körupplevelse.
Viktiga Funktioner:
Interlocking Groove: Dessa spår låser sig för att hålla dig stabil på våta vägar, förhindrar vattenplaning och förbättrar prestanda utan att kompromissa med torrhantering.
Styv Yttre Axel: Förstärkta yttre block och axlar hanterar tunga laster och högt tryck, vilket ger maximal styrgrepp och förbättrar torrhantering med 15%.
Dual Pitch Design: Fler inre tonhöjder betyder bättre dränering, och optimerade yttre tonhöjder förbättrar styrgrepp och minskar buller.
Sidoväggsdesign: Förstärkt för blockstyvhet, denna funktion förbättrar även termisk cirkulation, luftgenomsläpplighet och åkkomfort.
Avancerad Däckstruktur:
HSSC Slitbaneblandning: Med superren kisel, vulkaniserad vid låga temperaturer dubbelt så länge, säkerställer denna blandning solid prestanda och bättre livslängd.
Hög Styrkeförstärkningsbälte: Ökar däckets styrka för att hantera höga initiala utgångar och accelerationer.
Högstyrkeståltråd: Absorberar yttre stötar, vilket förbättrar hållbarhet och åkkomfort.
Dubbellagers Fiberförstyvning: Säkerställer strukturell integritet med en dubbel karkassfiberförstyvning.
Stark Skarvlös Bead Wire: Håller däcket säkert fastsatt under höga accelerationer.
Så om du är ute efter ett däck som kombinerar toppmodern teknik med oslagbar prestanda, är Hankook Ventus S1 Evo 3 K127A ditt bästa val. Det är byggt för att hålla dig säker, bekväm och i kontroll, oavsett vart din resa tar dig.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus S1 Evo 3 K127A
C
Bränslebesparing möjlig med detta däck
B
Säkert och tillförlitligt på våta vägar, reducerar bromssträckan kännbart
73dB
Under fastställt EU-gränsvärdet för däckbuller
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.