Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Förbättra din körning med Hankook Ventus S1 Evo 3 K127
Däcket Hankook Ventus S1 Evo 3 K127 är en spelväxlare för lyxbilar och erbjuder topprestanda, hantering och komfort. Här är anledningarna till varför detta däck är ett måste:
Behärskar vått och torrt: Med sammanlänkande spår greppar detta däck som en mästare i regn, håller vattenplaning borta samtidigt som det säkerställer en mjuk färd på torra vägar också. Och gissa vad – allt detta stöds av ett fint teknikpatent!
Byggd tuff för mjuka färder:
Superstyva axlar: Detta däck hanterar kurvor som en dröm, förbättrar torrhanteringen med 15 % med sina förstärkta yttre block och en tuff aramidhybridbälte.
Förstärkt bälte och tråd: Dessa tuffingar ökar däckets styrka och absorberar stötar, vilket ökar både hållbarhet och komfort.
Extra förstärkningar: Med en dubbellagers stötdämpare och en superstark tråd sitter däcket säkert på hjulet även när du gasar.
Nästa nivå av slitbaneteknik:
Avancerad kiselförening: Denna nya blandning är inte din genomsnittliga mix. Den är framställd vid lägre temperaturer under längre tid, vilket ger dig en solid åktur och längre slitagetid—långt utöver vad vanliga däck erbjuder.
Hankook Ventus S1 Evo 3 K127 handlar inte bara om att ta dig från punkt A till punkt B; det handlar om att kryssa dit med stil samtidigt som det kryssar alla rutor för säkerhet, komfort och lite miljömedvetenhet. Om du är på marknaden efter ett pålitligt, högpresterande däck, leta inte längre!
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus S1 Evo 3 K127
C
Besparingspotential tack vare lägre bränsleförbrukning
A
Hög beständighet vid kraftiga inbromsningar, mycket bra väggrepp vid vått väglag
72dB
Genomsnittlig däckvolym, måttligt utveckling av yttre buller
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Ventus S1 Evo 3 K127
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
09/2021
Auto Express
225/35 ZR19 (88Y) XL 4PR SBL
A deserved first test win for Hankook. It really excelled in wet braking, but this was a great all-round performance.
VentusS1Evo3K127 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 129 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
9 852
26.10.2023 insändare Gunnar Schüler Bästa däck jag haft. Otroligt tysta och mycket bra grepp.
14.09.2023 insändare Roger Nilsson Däcken ger bilen 10% lägre förbrukning.
Tysta.
13.11.2022 insändare Göran Antonsen Fina däck att köra på, men 20% mönster kvar bak och 40% kvar fram på 700 km är katastrofalt!!!