Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E 255/50 R19 103T 4PR (+), AO, EV SBL
Notera:
Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
HankookVentus S1 Evo 3 EV K127E 255/50 R19 103T 4PR (+), AO, EV SBL
Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Maximera din körning med Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E-däck
Redo att höja din körupplevelse med banbrytande teknik? Möt Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E, din ultimata partner för lyxiga elbilar! Det här är inte bara något däck – det är en kraftfull kombination av prestanda, säkerhet och komfort, allt med hållbarhet i åtanke. Låt oss dyka in i vad som gör det så speciellt:
Exceptionell prestanda på vått och torrt: Tack vare designen med sammanlåsande spår får du ett oslagbart grepp på våta ytor, vilket drastiskt minskar risken för vattenplaning. Och när det är torrt? De utvidgade ytterblocken höjer din kurvtagning med 15%, så att du kan ta de där svängarna som ett proffs.
Robust däckkonstruktion: Det sitter i detaljerna:
HSSC-teknologi: Ett speciellt kiselsammansättning som garanterar topprestanda i körning och förlängd körsträcka. Snacka om att hålla distansen!
Aramid Hybridförstärkningsbälte: Detta är inte bara tufft; det är smart-tufft, bibehåller optimal däckform under tunga laster för fantastisk torrhantering.
Höghållfast stålbälteswire & dubbla lager fiberstabilisator: Dessa funktioner ökar hållbarheten och komforten, absorberar stötar som en mästare.
Stilfull, asymmetrisk design: Det ser inte bara bra ut, utan designen förbättrar också styrresponsen och säkerställer lång slitbanans livslängd. Vare sig det är en stormig dag eller en solig sådan, lovar detta däck utmärkt grepp.
Innovativa axel- och mittsektioner: Konstruerade för elbilsåldern, dessa funktioner maximerar greppet från start, perfekt för din EV:s omedelbara vridmoment.
Och hey, ta inte bara vårt ord för det. Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E är det utvalda däcket för Porsche Taycan – nu det är verkligen ett starkt godkännande om någonsin det fanns ett! Gör dig redo att förvandla varje körning till en fröjd med dessa banbrytande däck.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus S1 Evo 3 EV K127E
A
Däckteknologi konstruerad för minimal bränsleförbrukning
A
Mycket god vattenundanträngning, bästa väggrepp vid vått väglag
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
VentusS1Evo3EVK127E Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 18 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
6 117
27.09.2024 insändare Henric The tyres are almost impossible to balance. Have had them rebalanced twice at two different mechanics during the first two months of using them. Both say the tyres are really bad and difficult to balance even though I have driven less than 5000 km. One of the mechanics said that another pair of Hankook tyres the had seen had to be replaced after 20000km. I drive 35000 km/year…