Hankook Ventus Prime 2 K115 215/40 R18 85V 4PR SBL
Notera:
Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
HankookVentus Prime 2 K115 215/40 R18 85V 4PR SBL
Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Toppresterande Hankook Ventus Prime 2 K115-däck för lyxbilar
Letar du efter fantastiska däck till din lyx- eller företagsbil? Kolla in Hankook Ventus Prime 2 K115! Dessa däck är otroliga för grepp och prestanda, fyllda med häftig teknik och en smart design. Här är varför du kommer att älska dem:
Utmärkt grepp vid höga hastigheter tack vare det unika 'Jaguar's tooth'-mönstret.
Enastående hantering i både våta och torra förhållanden med den trippelradieprofilen och GripTech™-tekniken.
Förbättrad bromsprestanda för extra säkerhet, även i regn.
Förbättrad bränsleeffektivitet tack vare en ny, smartare förening.
Dessa däck handlar inte bara om de fina funktionerna. Ventus Prime 2 K115 känns stenstabil i kurvor, ger dig den självförtroendeboostande stabiliteten och levererar en jämn körning, oavsett väder. Dessutom erbjuder de fantastiskt värde för pengarna.
Med dessa godingar på din bil kör du inte bara – du glider. Lita på Hankook Ventus Prime 2 K115 för att hålla dig stadig på vägen, oavsett väder. Ge din bil den uppgradering den förtjänar och upplev topprestanda som aldrig förr.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Ventus Prime 2 K115
C
Ökat väggrepp vid vått väglag möjliggör kortare bromssträckor
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Ventus Prime 2 K115
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
07/2014
auto motor und sport
215/40 R18 85V 4PR SBL
rekommenderas
03/2013
GUTE FAHRT
215/40 R18 85V 4PR SBL
VentusPrime2K115 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 2 528 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
10 106
09.10.2015 insändare Mårten Nilsson Det höll tills igår kväll. Då det fullständigt trasades sönder på motorvägen. Usel kvalitet. Ni får gärna skicka nya däck 0709166981
09.10.2015 insändare Mårten Nilsson Det höll tills igår kväll. Då det fullständigt trasades sönder på motorvägen. Usel kvalitet. Ni får gärna skicka nya däck 0709166981
06.10.2015 insändare safet Bästa däck!
28.09.2015 insändare florstad ok dekk men slites litt for fort