Notera:
Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
HankookKinergy Eco 2 K435 185/70 R13 86T 4PR SBL
Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Hankook Kinergy Eco 2 K435: Sommardäcket du behöver
Letar du efter ett pålitligt sommardäck? Möt Hankook Kinergy Eco 2 K435. Perfekt för moderna små, kompakta och mellanstora bilar, detta däck lovar förstklassig prestanda, oavsett väder. Här är varför du kommer att älska det.
Stenhård prestanda
Kinergy Eco 2 K435 handlar om mångsidighet:
Våtprestanda: Med sina breda laterala skulderkanaler skrattar detta däck åt vattenplaning, vilket säkerställer bra hantering och bromsning på våta vägar.
Aqua-Edge Tech & Optimum Chamfer: Dessa funktioner förbättrar bromsningen på våta vägar utan att kompromissa med hanteringen. De låter däckets kontaktområde utvidgas omedelbart vid inbromsning, vilket ger dig bättre grepp.
Vattenplaning? Inte här
Att köra på våta vägar kan vara tråkigt, men inte med dessa däck:
Breda raka 3-kanals rännor: Smart placerade rännor säkerställer att du glider smidigt även i våta förhållanden. De breda yttre rännorna leder effektivt bort vatten, vilket förbättrar våtgreppet och håller däcket svalare i torra förhållanden.
Aqua Turbine Technology: Denna smarta teknik förbättrar vattenavrinningen, både längsgående och sidledes, så dina däck får bättre grepp på vägen.
Shhh... mindre buller
Ingen vill ha en bullrig resa, och med Kinergy Eco 2 K435 får du en tyst resa:
Optimerad tonföljd: Speciellt utformade blockstorlekar minskar vägbruset, vilket gör din resa tystare och mer bekväm.
Smart däckstruktur
Höggreppande silikaförening: Förbättrar både torrt och vått grepp samtidigt som rullmotståndet minskar.
Sömlöst fulltäckande förstärkningsbälte: Ger perfekt slitbanestyrka.
Bredt stålbältelager: Utvidgar kontaktområdets bredd för överlägsen hantering.
Balanspolyester stomme: Ökar sidoväggens styvhet och hållbarhet utan att offra komfort.
Hög styvhet i pärlfyllning & stark enkelsträngs pärltråd: Förbättrar hantering, styrrespons, enhetlighet och däckmontering.
Sammanfattningsvis är Hankook Kinergy Eco 2 K435 ditt val för en säker, tyst och effektiv resa. Prova det och känn skillnaden!
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Kinergy Eco 2 K435
C
Besparingspotential tack vare lägre bränsleförbrukning
B
Goda egenskaper för väggrepp och bromsförmåga vid vått väglag
70dB
Genomsnittlig däckvolym, måttligt utveckling av yttre buller
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
KinergyEco2K435 Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 229 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
7 987
24.09.2021 insändare Per Edström Väldigt bra balanserade och sköna
02.09.2021 insändare Fredrik Mycket bra val till vår släpvagn. Rullar på fint.
01.10.2018 insändare sven lindros vet ej .sommaren var ju för varm,bilen har ingen AC. hoppar över att skicka bilder, vet inte vilket syfte!
01.10.2018 insändare sven lindros vet ej .sommaren var ju för varm,bilen har ingen AC. hoppar över att skicka bilder, vet inte vilket syfte!