Hankook -
Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Hankook Kinergy 4S² H750: Det Ultimata Året-Runt-Däcket
Behöver du ett däck som fungerar året runt utan besväret att byta? Kolla in Hankook Kinergy 4S² H750. Det är den ultimata presteraren för alla säsonger, redo för allt som Moder Natur kastar din väg.
Breda laterala spår: Perfekt för att hålla greppet starkt i regnet.
Konkav tie-bar: Ger 4% mer styvhet för bättre hantering.
Sågtandade kanter: Förbättrar vinterkörning genom att maximera blockkantseffekterna.
Innovativ sammansättning: Tillverkad av naturliga ingredienser för utmärkt grepp i vått och kallt väder.
Så, vad gör det speciellt? En höggreppande kiseldioxidsammansättning som är fantastisk på våta vägar och i kalla temperaturer. Dessutom håller en sömlöst förstärkt bältesöverdrag slitbanan solid. Med två breda stålbälteslager och ett balanserat polyestercarcass är dessa däck byggda för att hålla.
I storleken 225/65 R17 skiner Kinergy 4S² H750. Med en sidovägghöjd på 146,25 mm och passande ett 17-tums hjul är det perfekt för din bil. Hastighetsindex "H" betyder att det är bra upp till 210 km/h. Jämfört med Kumho HA32 Solus 4S, så överträffar Kinergy 4S² med en perfekt betyg.
Så, om du är ute efter ett däck som klarar allt, är Hankook Kinergy 4S² H750 ditt självklara val. Oavsett väder har detta däck dig täckt!
Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Kinergy 4S² H750
C
Bränslebesparing möjlig med detta däck
B
Säkert och tillförlitligt på våta vägar, reducerar bromssträckan kännbart
72dB
Genomsnittlig däckvolym, måttligt utveckling av yttre buller
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Business Reviews
Modell:Kinergy 4S² H750
Testdatum
Testas genom
Provdäckstorlek
Testresultat
Betyg
Provtätningen
11/2022
Auto Express
195/55 R20 95H XL 4PR, SBL
09/2022
Tyre Reviews
195/55 R20 95H XL 4PR, SBL
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.