Okej, låt oss vara ärliga en stund. Har du någonsin fastnat i ett skyfall, hårt greppande om ratten och bett att dina däck ska hålla dig på vägen? Ja, vi har alla varit där. Det är här Goodride Radial SL309 kommer in, som en pålitlig gammal vän som alltid har din rygg. Det är inte bara ett däck; det är sinnesro.
Stenhårt
Först och främst har detta däck en allvädersmönsterdesign som är redo för vad Moder Natur än kastar på det. Snö? Inga problem. Regn? Kör på. Radial SL309 skrattar i ansiktet på dåligt väder. Och glöm inte hållbarheten - den här grejen är byggd som en tank. Tack vare dubbelhöljet kan du förmodligen köra över en mindre armé av gropar och knappt känna det.
Tung Last: Har du en tung last? Inga problem. Dubbelhöljet innebär att detta däck kan bära vikten - bokstavligen - utan att svettas. Det är som Hulk av däck, stark och stadig, oavsett vad som kommer.
Stabilitet Utan Gungning
Har du någonsin känt att din bil har haft en drink för mycket? Det där vacklandet, den där svajningen - superirriterande, eller hur? Tja, med dubbla stålbälten och nylonkapslar håller Radial SL309 din körning lika smidig som smör. Hanteringen är så stabil att det känns som att däcken är limmade på vägen.
Regnkrigare: Nu pratar vi om de breda omkretsrännorna. De är som små vattenvakuum, suger upp regn och spottar ut det så snabbt att du knappt märker det. Inga fler mardrömmar om vattenplaning, bara smidig segling.
Slutliga Tankar
Sammanfattningsvis är Goodride Radial SL309 inte bara ett däck; det är din ride-or-die. Oavsett om du bogserar en släpvagn full av virke eller bara gör din dagliga pendling, är dessa däck den typen av pålitlighet som du inte hittar varje dag. Ge dem en chans - du kommer inte bli besviken.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Radial SL309
C
Manöveregenskaper och bromsprestanda vid regn och vått väglag över genomsnittet
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.