Det idealiska valet för kostnadsmedvetna förare av kompakta och mellanstora bilar. Utvecklat med hjälp av 4D-Nano-design teknologi erbjuder den innovativa SINCERA SN832 ECORUN den bästa stomdesignen.
PRESTANDA FÖRDELAR
Våt prestanda
Komfort
Lång livslängd
Bränsleeffektivitet
Lågt buller
EGENSKAPER OCH FÖRDELAR
Det idealiska valet för kostnadsmedvetna förare av kompakta och mellanstora bilar
Enastående ekonomiskt
Förbättrad hantering på våt väglag
Låg rullmotstånd
4D-Nano-design teknologi
Optimal kombination av låg rullmotstånd och säker, trygg hantering på våt väglag
ASYMETRISK MÖNSTERDESIGN
PRODUKT EGENSKAP:
4-spårig mönsterprofil med jämnfördelad styvhet
FUNKTION:
Förbättrad profilstyvhet och ökad däckavtryck
Förbättrad vattenförträngning
FÖRDEL:
Förbättrad prestation på blöt väglag för att undvika vattenplaning
Förbättrad hantering på våt och torrt väglag
FORSKNING OCH UTVECKLING
PRODUKT EGENSKAP:
Framåtriktad forskning och simuleringsteknologi
FUNKTION:
Blandningsoptimering på nano-nivå
FÖRDEL:
Utmärkt drag och grepp på våt och torrt väglag med förbättrad slitageprestanda
EKONOMISK DRIV
PRODUKT EGENSKAP:
Falkendäck med ECORUN märket erbjuder förbättrat rullmotstånd
FUNKTION:
Lägre bränsleförbrukning genom minskad energiförlust av friktion
Den framtidsinriktade 4D-nano-design-teknologin gör det möjligt för våra ingenjörer att analysera och simulera det komplexa samspelet mellan beståndsdelarna i däckgummit på nanonivå.
Det mest avancerade teknologin för materialforskning.
Kortare utvecklingstider.
Simulering av energiförluster / värmebildning.
Utveckling av banbrytande gummiblandningar med märkbart reducerat rullmotstånd.
Djupanalys av gummits förändringar under hela däckets livstid.
ECORUN TEKNOLOGI
Falken-däck med beteckningen ECORUN erbjuder ett lågt rullmotstånd. Tack vare minskad energiförlust genom friktion, sparas bränsle. Det skonar miljön och det är bra för din ekonomi.
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
SINCERASN832ECORUN Kundens betyg
Genomsnittsresultat av 200 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
12 167
08.12.2020 insändare Cherry Jag har inte upplevt något problem alls.
21.02.2020 insändare Marius ström Däcken går mjukt, lite buller.