Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Beställningsstatus x
Logga ut

08 - 52 50 06 0808 - 52 50 06 08

Bridgestone Blizzak LM-32 EXT 255/40 R18 99V XL, MOE, runflat

Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM-32 EXT
255/40 R18 99V XL, MOE, runflat

Däckstorlek
255/40 R18 99V XL, MOE, runflat  Ändra 
Lagernivåer
Begränsat antal
Däcktyp
Vinterdäck
M+S märkt
med snöflingesymbol
Hastighet
V: detta däck är godkänt för hastigheter upp till 240 km/h
EAN
3286340378017
Artikelnummer
R-187735
EU däckmärkningar
endast
3.089 kr

Lägg till produkt för jämförelse

Varför handla hos dackonline.se?
Fri frakt*
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Rullriktningsbestämt mönster och den senaste teknologin ger säkra grepp- och bromsegenskaper i alla vinterförhållanden. Säkerheten, komforten och pålitligheten med RFT-teknologi Det är inte förvånande att allt fler biltillverkare väljer att originalmontera RFT-däck på sina nya modeller.

Om ett däck punkteras säkerställer RFT-däcket förarens kontroll av fordonet. Därmed kan en olycka undvikas och föraren kan fortsätta köra med reducerad hastighet (generellt 80 km i en hastighet av max 80 km/h) till en verkstad. Förutom den ökade säkerheten får man också mer utrymme i bilen eftersom reservdäck inte längre behövs. Detta gör att bilen väger mindre och sparar bränsle.

Biltillverkare får därigenom större frihet när de ska designa nya bilar. Ett inbyggt övervakningssystem för däckens lufttryck följer med alla RFT-montage. Bridgestone's avancerade Run Flat Teknologi Bridgestones RFT-teknologi fokuserar på stabilitet och minskad värmeuppbyggnad för att däcket ska klara bilens vikt när det arbetar utan lufttryck.

Bridgestones nya däck Potenza RE050 RFT uppfyller detta genom en kombination av design, material och förändringar i konstruktionen som optimerar placeringen, formen och det fysiska uppförandet i varje däckkomponent:

  • Sidoväggarna är förstärkta för att kunna bära upp bilen, även om däcket helt saknar luft,
  • Samtidigt är klinchens utseende oförändrad för att RFT-däcket ska passa vanliga fälgar och kanttråden är bredare och förstärkt, vilket gör att däcket sitter kvar på fälgen även vid punktering.
  • Dessutom används en särskild klinchutfyllnad som är mycket motståndskraftig mot värme.
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.