Upptäck den säkra känslan och kontrollen med BFGoodrich Advantage SUV All-Season. Framtagen för omväxlande väder - kör säkert från tidig vår till sen höst.
Däck för kompakta bilar, minibussar och stadsjeepar (SUV)
Säker kontroll och prestanda från tidig vår till sen höst
Konstruerad för bra grepp och bromsning på våta vägar
3PMSF-certifierad för dragkraft och grepp på snöigt underlag
Säker kontroll oavsett väderförhållanden. Låt inte vädret stoppa dina äventyr. Detta mångsidiga on-road-däck ger dig kontroll oavsett om du kör på torra, våta eller snöiga vägar. BFGoodrich Advantage SUV All-Season ger bättre bromsprestanda på våta och torra underlag än föregångaren. Var trygg och säker med 3PMSF-certifieringen, som ger dig självförtroende och kontroll att fortsätta utforska nya vägar, oavsett väder.
Upplev ett däck lika dynamiskt som du. Njut av varje resa, oavsett väderlek, med BFGoodrich Advantage SUV All-Season. Utvecklad med en ny slitbaneblandning designad för att ge full kontroll i snö med ett V-format spår för utmärkt grepp och dragkraft. Ett öppnare mönsterspår evakuerar vatten, en självstabiliserande mönsterdesign förbättrar köregenskaper och bromsning, och en ny teknologi ger ett förbättrat grepp på våta vägar.
Designad för växlande väder - slipp onödiga däckbyten Utforska mer med detta on-road-däck som är konstruerat för att hålla dig säker från tidig vår till sen höst.
Håller din körning i balans. Lämna inte din säkerhet åt slumpen. Däckets slitageindikator låter dig veta om det finns olika slitage mellan vänster och höger sida av ditt däck. BFGoodrich Advantage SUV All-Season håller dig och dina passagerare säkra på vägen.
Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.
EU däckmärkningarHöjdpunkter i den valda storleken - Advantage SUV All-Season
C
Bränslebesparing möjlig med detta däck
B
Säkert och tillförlitligt på våta vägar, reducerar bromssträckan kännbart
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.