Vi levererar enbart däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.
Grundarnas, Edouard och André Michelin, vision har lett utvecklingen av MICHELIN varumärke i mer än 125 år: att göra körningen så enkel, säker och bekväm som möjligt - först med innovativa däck och hjul, följt av vägkartor, rese guider och bidrag mot att förbättra trafikinfrastruktur . Tillsammans med detta kommer ett starkt engagemang med miljön, eftersom modern mobilitet måste vara stadig och inte skadlig för miljön.
Varje år tillverkar Michelin Group mer än 178 miljoner däck i 68 produktionsanläggningar i 17 länder, och styr försäljningsnätverk i mer än 170 länder. Utbudetet är många: från cykel-,personbils-, lastbils-, motorcykel och traktordäck till däck för 5-tons schaktmaskiner. Michelin anställer 111,700 människor över hela världen och äger en av de äldsta och mest kända varumärken i världen - den legendariske Michelin Man.
I utvecklingen av nya produkter, utövar Michelin den trofasta begreppet "MICHELIN Total Performance", som stöds av en rigorösa standard: alltid föra samman ett antal prestandaegenskaper i ett däck för att uppnå optimala resultat. Vi följer denna filosofi inte bara i utvecklingen av våra standardprodukter , men även i motorsport. Ett stort antal tekniska innovationer bidrar till att dämpa mödan på miljön, körare och företag. Dolda utom synhåll i själva däcket, slitbanemönster och gummiblandningar samt livslängden , visar MICHELIN däcken sin fulla potential: de erbjuder utmärkt grepp, lång livslängd, och minskad bränsleförbrukning tack vare sin låga rullmotstånd.
För att förstå bättre villkoren som däcken utsätts för i dagligt bruk, så har Michelin under sommaren 2014 påbörjat ett unikt forskningsprojekt - Road Usage Lab . Fordon från 3000 förare i hela Europa var utrustade med speciella mätanordningar för att registrera data om däckens användning. Denna värdefulla information används i utvecklingen av framtida däckmodeller, vilket gör dem mer lämpade för behoven av de riktiga förare.