Beställningsstatus x
Logga ut

0852500608

Vanliga frågor

Frågor omkring beställningen

Frågor om reklamationsförlopp

Vad gör jag om det däck som levererats är defekt?

Vad gör jag om det däck som levererats är defekt?

Om det är något fel på en vara du köpt kan du naturligtvis reklamera den så länge garantin fortfarande gäller. Garantin för våra varor gäller i 24 månader från och med det datum då varan levererats.

Ta först kontakt med vår kundservice via email: reklamationer@delti.com, på vår hotline med telefonnummer 0852 50 06 08 (måndag till fredag från klockan 7 till 22). Du får en reklamationsblankett av oss. Var vänlig fyll i, skriv under och skicka tillbaka blanketten.

Den reklamerade varan skickas till tillverkaren för bedömning.

OBS: Skicka aldrig däck till kontoret i Hannover. Vi kan inte ta emot några däck där. Om du vill reklamera däck som redan är monterade, var vänlig vänd dig till din monteringsverkstad.