Beställningsstatus x
Logga ut

0852500608

Vanliga frågor

  1. Har jag samma rättigheter i det virtuella varuhuset som i reala varuhus?
  2. Vad gör jag om det däck som levererats är defekt?
  1. Har jag samma rättigheter i det virtuella varuhuset som i reala varuhus?

    Dackonline.se är Delticom AG’s svenska online-däckshop. Delticom AG är en tysk firma med huvudkontor i Hannover. Vi ger dig 7 dagars betänketid om så önskas och om du klickar på det i din beställning. Du har full returrätt inom 30 dagar, förutsatt att däcken inte blivit använda eller monterade. Om däcken är skadade eller om det fattas något gäller alla rättigheter enligt konsumentskyddet. Du har dessutom 14 dagas returrätt enligt lag.
  2. Vad gör jag om det däck som levererats är defekt?

    Om det är något fel på en vara du köpt kan du naturligtvis reklamera den så länge garantin fortfarande gäller. Garantin för våra varor gäller i 24 månader från och med det datum då varan levererats.

    Ta först kontakt med vår kundservice via email: reklamationer@delti.com, på vår hotline med telefonnummer 0852 50 06 08 (måndag till fredag från klockan 7 till 22). Du får en reklamationsblankett av oss. Var vänlig fyll i, skriv under och skicka tillbaka blanketten.

    Den reklamerade varan skickas till tillverkaren för bedömning.

    OBS: Skicka aldrig däck till kontoret i Hannover. Vi kan inte ta emot några däck där. Om du vill reklamera däck som redan är monterade, var vänlig vänd dig till din monteringsverkstad.