-
Är det möjligt att leverera till en annan address?
Vi levererar inom Sverige till önskad adress: direkt till kunden, en alternativ adress eller till en av våra monteringspartner.
-
Hur får jag mina däck?
Under beställningens gång blir du tillfrågad om leveransadressen. Här har du möjlighet att låta skicka varan och fakturan till olika adresser. Om du inte kan eller vill ta emot leveransen på din hemadress, levererar vi din beställning även till en annan adress (den s.k. leveransadressen). Även i detta fall skickar vi fakturan till din fakturaadress. Du kan använda vilken adress du vill som leveransadress, t.ex. din verkstad, en av våra monteringspartner, en bensinmack etc. Fraktkostnaden är ändå inklusive, denna service kostar inget extra.
-
Hur levererar ni och vad händer om jag inte är hemma?
Kurirtjänsterna DPD (Tysk pakettjänst) och GLS levererar åt oss. Om du inte är hemma, försöker föraren att lämna däcken hos t.ex din granne. Om detta inte är möjligt, lämnar han/hon ett kort meddelande, så att du kan ta direkt kontakt med speditionsfirman.
-
Kan jag ändra adressen för leverans efter inlämning av min beställning?
Ta kontakt med oss om du vill ändra leveransadressen efter inlämning av beställning. Pakettjänsten får inte ta emot adressändringar från kunder.
Skicka en email till:
dackonline@delti.com - där får du hjäp meddetsamma.
-
Kan jag själv hämta däcken i Hannover?
Tyvärr är det inte möjligt att hämta varan på vår central i Hannoverv, eftersom varan skickas direkt från våra lager som befinner sig på olika orter.
-
Kan jag skjuta upp leveransdatumet?
Om däcken redan är på väg till dig, kan vi tyvärr inte längre skjuta upp leveransdatumet, eftersom pakettjänsten planerar sina rutter oberoende av oss. (Försök ta reda på om det är möjligt att någon annan tar emot leveransen, t.ex. en granne). Om pakettjänsten inte hittar någon, får du ett meddelande med ett nytt leveransdatum, samt ett kontakttelefonnummer.
-
När får jag veta exakt leveransdatum?
Så snart den beställda varan har lämnat vårt lager, erhåller du ett email där vi meddelar ett preliminärt leveransdatum. Tyvärr kan vi inte nämna någon exakt tidpunkt eftersom pakettjänsterna DPD och GLS ansvarar för utdelningen.
-
Vad händer om leveransen blir försenad?
Om leveransen av den vara du beställt blir försenad på grund av att tillverkaren inte kan leverera, kommer vi att informera dig omgående och samtidigt erbjuda ett alternativt.
-
Vad händer om pakettjänsten inte har levererat varan? Får jag nya däck då?
Om pakettjänsten inte leverat varan, får du givetvis ersättning omgående. Vänligen informera oss per email till
dackonline@delti.com eller per telefon under 0852500608. Ange i desssa fall alltid ditt ordernummer (RD-nummer).
-
Vem levererar däcken till mig?
Våra varor leveras av Deutsche Paketdienst (DPD, Tysk pakettjänst) och General Logistics Systems (GLS).